MotoCMS
Moto Flash CMS Flash oluşturmak için geliştirilmiş program. Web siteniz için animasyon ve efektler geliştirmek için olanak sağlayan zengin içerikli Flash programı.Moto CMS programı ile Flash oluşturmanıza yardımcı olmaya çalışacağım. Resimli anlatım yardımıyla da rahatlıkla kavramınızı sağlamak istiyorum.
MotoCMS Sonuçları
Moto CMS bileşeni yardımı ile neler yapılabileceğini göstermek istiyorum. Yani, bir Flash fotoğraf galerisi oluşturmak için iki soyut sınıfları kullanacağız. Moto CMS programı ile galerinizi oluşturduktan sonra aşağıdaki flash örneğindeki gibi, galerinizi oluşturabileceksiniz.
Final Sonucu:
1.MotoCMS Galerisi için FLA Ayarları
Flash açarak ve yeni bir FLA dosyası oluşturmaya başlayalım. thumbnailsModule.fla isim olacak. “Src” klasörüne yerleştirilir aynı klasöre koymak gerekir. Şimdi, Yayınlama Ayarları (Ctrl + Shift + F12) açın, ActionScript ayarlarını açarak ve sınıf ayarlamaları yapıyoruz. “/ src.”
2.Foto Galeri “thumbnailsModule” Sembolü Oluşturma
“Bileşenler”(Component) penceresini açın (Ctrl + F7) ve “Moto CMS Bileşen, Moto CMS Image Loader ve Fotoğraf Galerisi Thumbnails” bileşenleri kütüphaneye sürükleyin.
Foto Galeri Thumbnails bileşeni sahneye sürükleyin “Önizleme”(preview) örnek adını verin, ve Sembol dönüştürmek için F8 tuşuna basın. Bu ThumbnailsModule ad olsun, Sınıf adı için aynı adı kullanın ve temel sınıfı: modules.photoGalleryModules.ThumbnailsModule
Bu sınıf, henüz oluşturulmuş değildir, bu yüzden biz Tamam tıklamadan önce oluşturmamız gerekir. SrcmodulesphotoGalleryModules için gidin ve ThumbnailsModule.as oluşturun. Daha sonra komut dosyası ekleyeceğiz.
Şimdi dönelim FLA, Tamam‘ı tıklayın ve sahnede oluşturulan Movie Clip seçeneğini seçin. Sonra thumbnailsModule örnek adını ayarlayalım.
ThumbnailsModule Movie Clip açın. Dikdörtgen(Rectangle) aracı (R) ile yeni bir katman, Alpha =% 0 renk ayarları ayarlanmış bir Shape nesnesi oluşturun ve Sembole dönüştürün. Bu contentHolder adı ve sahne aynı örnek adını verin. Sonra tekrar Semboledönüştürün. galleryHolder ismi ve aynı zamanda aynı örneğin de adını kullanabilirsiniz.
Gördüğünüz gibi Önizleme için ve diğer galleryHolder – ThumbnailsModule Movie Clip, katmanları var.GalleryHolder contentHolder içinde vardır.
3.MotoCMS İle Navigasyon Kontrolleri Oluşturma
GalleryHolder Movie Clip açın ve yeni bir katman ekleyin. Bu katman üzerinde bir ok çizin (Y) Kalem aracını kullanın. Sonra gereken şekilde döndürmek için Transform Tool (Q) kullanabilirsiniz.
Örnek olarak beyaz ok çizin, Arka plan(Backgrond) rengini gri olarak değiştirin.
Bu oku sembole(symbol) dönüştürün. Adı ve sınıf adı ThumbnailsNavigationBtn ve Base(temel sınıf) olacak: modules.photoGalleryModules.ThumbnailsNavigationBtn
Şimdi kayıt (Registration) merkez ayarı yapalım.
ThumbnailsNavigationBtn.as srcmodulesphotoGalleryModules Tamam tıklamadan önce oluşturmanız gerekir. Şu an için sınıfı(class) boş bırakın.
Sonra ThumbnailsNavigationBtn Movie Clip açın ve yine Sembole dönüştürün. “Klip” adı ve örneğiniz ile aynı adı verin. Kayıt merkezinde ayarlanmış olmalıdır.
Biz bir kez daha Movie Clip Sembole dönüştürmemiz gerekiyor. Bu sefer “simgesi”(icon) adlı olacaktır. Kayıt(Registration): merkez. Yani şimdi içinde iki ThumbnailsNavigationBtn Film klipleri “simge”(icon) ve “klip”. Script yardımı ile kolayca buton özellikleri yapısını oluşturduk.
Aynı zamanda buton için bir hit alanı olacak bir Movie Clip oluşturmanız gerekir. ThumbnailsNavigationBtn Movie Clip açıkken, yeni bir katman ekleyin ve simge tabakasının altında koymanız gerekiyor. Sonra ok boyutları Şekilli nesne çizip, şeffaf hale ve Sembole dönüştürüyoruz. “Geri” (back)ismini alalım. Örnek adı, aynı zamanda “Geri”(back) olmalıdır.
Sonra bu Movie Clip’i açın ve yine Sembol Shape nesnesine dönüştürün. Bu Video Klip backIcon olarak adlandırılır. Örnek adı “simge”(icon) olmalıdır.
Şimdi, galleryHolder Movie Clip geri alın sahnede ThumbnailsNavigationBtn seçin ve Sembole dönüştürmeniz gerekiyor. Bu örneğin adı ile controlsHolder Movie Clip aynı olacaktır. Ayrıca Moto CMS içinde sıfır koordinatları koymamız gerekiyor.
Şimdi onu açın yeni bir katman ekleyin ve sahneye ThumbnailsNavigationBtn Movie Clip birden fazla örneği ekleyin.Tekrar Moto CMS de sağa doğru taşıyın ve Modify – Transform – Flip Horizontal seçeneğini seçin. Sonraki(next) buton olacaktır. Butonların örnek adları sırasıyla prevBtn ve nextBtn olacak.
Evet artık thumbnails(küçük resim) kontrollerini yaptık.
4.MotoCMS Öğe Sınıfı Oluşturma
Şimdi, her yeni küçük resim için komut dosyası tarafından kullanılan olacak thumbnails sınıf (item renderer) oluşturmamız gerekiyor. FLA belgenin ana zaman çizelgesine geri alın ve moto CMS Image Loader bileşenini sahneye sürükleyin. “image” öğesinin örnek adını verir. Ayrıca Parametreler(Parameters) sekmesini açın ve Ölçekleme Mode(Scaling Mode) doldurun.
Sonra Sembole dönüştürün ve bunun adı imageHolder . Sol üst köşesine taşı Move Clip Registration ayarını Default (Varsayılan) olarak ayarlamayı unutmayın.
Şimdi tekrar Sembole dönüştürün. item renderer sınıf öğesi olacaktır, bu yüzden “ActionScript için Dışa Aktar(Export for ActionScript)” kutusunu kontrol edin ve sınıf adlarını belirtmeniz gerekiyor:
Temel (Base) Sınıf: Modules.photoGalleryModules.ThumbnailItemRenderer
Bu sınıf, henüz oluşturulmuş değildir, bu yüzden srcmodulesphotoGalleryModules gidin ve boş bir ThumbnailItemRenderer.as oluşturun.
Şimdi ThumbnailItemRenderer Movie Clip ve imageHolder animasyon(animate) açın. Kare etiketlerini “show”, “over” ve “out” olarak ayarlamanız gerekir. İstediğiniz herhangi bir animasyon yapabilirsiniz. Bu örnekte, şeffaflık görünmesi (Alpha = %0), ve (her renk kanalı için üçüncü bir anahtar kare ve% 140 Gelişmiş renk) için ayarladık.
Her ana kare üzerinde “stop ();” kodunu bırakın.
Preloader(önyükleyici) yapalım şimdi. Yeni bir katman ekleyin ve adı Preloader(önyükleyici) olan bir Movie Clip oluşturun. Herhangi bir ön yükleme animasyonu içinde Video Klip oluşturabilirsiniz.
Evet artık öğe oluşturucumuz (item renderer) hazırdır.
5.MotoCMS ile Küçük Resim Kapağı (Thumbnail) Oluşturma
Şimdi öğe oluşturucu için bir kapak gibi bir şey olacak daha fazla sınıf oluşturmanız gerekir. Thumbnail kenarları yuvarlatılmış olacak bu yüzden kapak ile çalışmamız daha iyi olacaktır.
Ana zaman çizelgesi ve şeffaf biçimli nesne ile moto cm içinde bir Movie Clip oluşturalım. Bu örnek adı (daha önce oluşturduğunuz contentHolder Movie Clip ile karıştırmayın) contentHolder olmalıdır. Sonra bir kez daha Sembole dönüştürün. ActionScript dışa aktarmak için sınıf isimlerini belirtin:
Temel(Base) Sınıf: modules.photoGalleryModules.ThumbnailItemRendererCover
Daha önce olduğu gibi aynı, srcmodulesphotoGalleryModules gidin ve boş bir ThumbnailItemRendererCover.as oluşturmamız gerekiyor.
Şimdi ThumbnailItemRendererCover Movie Clip açın ve animasyon oluşturabilirsiniz. ThumbnailItemRenderer için kullanıldığı gibi aynı kare etiketlerini kullanmanız gerekir: “show”, “over” ve “out”. Bu örnekte biz sadece şeffaf görünme animasyonu oluşturduk.
Biz gerekli olan tüm unsurları Flash içinde yarattık. Ana zaman çizelgesine gidin ve ekrandan ThumbnailItemRenderer ve ThumbnailItemRendererCover Film Klipler kaldırmanız gerekiyor. Kütüphane üzerinden bağlantı adı alınacaktır. Ekranda sadece Movie Clip ThumbnailsModule kalsın.
Yorum Yap